пʼятницю, 18 жовтня 2019 р.


Підлужна А.
Код Володимира Дахна / А. Підлужна. - Київ : АВІАЗ, 2016. - 144 с.
У книзі йдеться про життєвий і творчий шлях класика українського анімаційного мистецтва, лауреата Національної премії України ім. Т.Г. Шевченка, члена Національної Спілки кінематографістів України, єдиного серед вітчизняних режисерів-аніматорів народного артиста України, Володимира Авксентійовича Дахна (1932-2006 рр.)
Іващенко Т. П.
Сім акордів : п’єси / Т. П. Іващенко. - Нове вид. - Київ : Дніпро, 2015. - 288 с. - Програма «Українська книга».
Головна тема п’єс, представлених у першій книзі драматурга Тетяни Іващенко «Сім акордів», – боротьба добра і зла, велич­ного і нікчемного, майбутнього і минулого. Її герої різноплано­ві – одні шукають істину у любові, самовідданій праці на благо інших, інші – у бездумних розвагах і наркотиках. Сюжети дра­матичних творів вкотре підтверджують незмінний закон життя: кожен пожинає те, що посіяв. Людина чесна і щира збере багатий врожай поваги, а то й безсмертної слави, як один із героїв п’єси поет, перекладач, громадський діяч Іван Франко.
П’єси: «Айседора”, “Втеча від реальності», «Замовляю любов», «Ідзанамі», «Таїна буття»,»Спалюємо сміття», «Як вийти заміж».
Сенцов О.
Маркетер : [коротка проза] / О. Сенцов ; пер. з рос. С. Осоки. - Львів : Вид-во Старого Лева, 2019. - 376 с. - Текст укр., рос.
У книзі розповідається про студентські роки Сенцова.
“Вона була написана від руки в Лабитнангі всього за 11 днів. У 90-х він навчався на маркетолога – звідси і така назва. Видання стало продовженням автобіографічних оповідань “Жизня”, – пише журналістка.
За словами Божко, Сенцов обіцяє опублікувати свої щоденники, які також написав у колонії суворого режиму.
“Каже, що їх вдалося зберегти завдяки тому, що у нього був поганий почерк, і тюремники просто не розуміли, що він там пише”, – додала журналістка. 
Мистецька династія Саєнків : Олександр Саєнко, Ніна Саєнко, Леся Майданець-Саєнко ; альбом / [авт. концепції, тексту та упоряд.: Н. Саєнко. Л. Майданець-Саєнко]. - Київ : Дніпро, 2016. - 208 с. : іл.
Колекція килимів-гобеленів відомої родини українських митців – Олександра Саєнка (1899 – 1985), Ніни Саєнко та Лесі Майданець-Саєнко є прикладом високого мистецтва художнього текстилю, призначеного для оформлення сучасних інтер’єрів і просторових архітектурних ансамблів.
Творчість видатного українського художника Олександра Саєнка є  сміливим пошуком формотворення у європейському мистецтві і водночас позначена національними і неповторно-індивідуальними рисами.
У його мистецькому доробку понад п’ятсот творів, що увійшли до скарбниці української культури, серед них чільне місце належить художньому текстилю, гідно заявленому в колекціях відомих музеїв України.
Творчість родини Саєнків – яскравий приклад продовження мистецьких традицій і спадкоємності поколінь.
Репресовані кінематографісти : актуальна пам’ять : статті й документи / [упоряд. і ред. Л. Брюховецька]. - Київ : Кіно-Театр : АРТ КНИГА, 2017. - 176 с. - (Кінематографічні студії ; вип. 5)
До збірника, що його впорядкувала кінознавиця та головна редакторка журналу «Кіно-Театр» Лариса Брюховецька, ввійшла низка статтей і документів, що подають ретроспективний погляд на перипетії становлення українського радянського кінематографа 1920–1930-х років. Головну увагу приділено діячам так званого «червоного ренесансу». Більшість матеріялів публікуються не вперше, але цей підхід є виправданим, якщо врахувати важкодоступність першодруків та бажання зібрати тематично близькі публікації під однією обкладинкою.
Фільм «Тіні забутих предків»: погляд через півстоліття : зб. наук. статей / Центр кінематограф. студій НаУКМА ; [упоряд. і наук. ред. Л. Брюховецька]. - Київ : Кіно-Театр : Києво-Могилян. акад., 2018. - 252 с. - (Бібліотека журналу «Кіно-Театр». Кінематографічні студії ; вип. 9).
Це видання, що виходить з нагоди 90-річчя Національної кіностудії ім. О. Довженка, присвячене унікальному фільму Сергія Параджанова «Тіні забутих предків». Довкола нього продовжують виникати рефлексії кінознавців і всіх небайдужих до шедеврів кіномистецтва. У книзі йдеться про людей, причетних до створення фільму; подаються архівні матеріали, де зафіксовані враження колег від першої його демонстрації 1964 року; оповідається про фестивальні тріумфи, детально аналізується сумнозвісна стаття М. Блеймана «Архаїсти чи новатори?», що мала фатальні наслідки для українського поетичного кіно, а також наводиться історія, що трапилась під час київської прем'єри фільму 4 вересня 1965 року. У вітчизняних дослідженнях розглядається новаторство фільму, його стиль, порівняння картини з першоосновою, окреслюється європейський контекст, аналізується операторська майстерність, дається характеристика оригінальної звукової партитури, участі у стрічці гуцулів та ін. Книга містить також фрагменти із зарубіжних (США, Великобританія, Польща) досліджень, присвячених фільму «Тіні забутих предків», а також рецензії на англомовні видання з цієї тематики.

Немає коментарів:

Дописати коментар